Generelle oplysninger
Gyvelager Design
Telefon: +45 9392 0707
E-mail: support@gyvelagerdesign.dk
Betaling
Der kan betales med:
- MobilePay
- Direkte Bankoverførsel
- Kontant ved afhentning.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Varen sendes først når pengene er gået ind på kontoen.
Betaling med gavekort
Hos Gyvelager Design kan du også betale din ordre med et gavekort. Når du ønsker at anvende et gavekort, skal du skrive din gavekortskode ind i rabatkode feltet. Vær dog opmærksom på, at vores system ikke kan registrere både en rabatkode og en gavekortskode. Så hvis du ønsker at bruge både en rabatkode og et gavekort, skal du indtaste rabatkoden i feltet ”Rabatkode” og indtaste gavekortskoden under kommentarer, så vil det blive fratrukket din ordre, når vi behandler den. Vi gør opmærksom på at leveringstiden i nogle tilfælde forlænges med én dag grundet manuel behandling.
Vær opmærksom på at Gavekort aktiveres og benyttes når du trykker Gå til Betaling.
Rabatkoder
Hvis du ønsker at bruge en rabatkode i forbindelse med betaling af dit køb, så skal du indtaste den i feltet ”Rabatkode” og derefter trykke anvend, så vil rabatkoden blive registreret. Vær opmærksom på, at næsten alle rabatkoder giver X antal % på varernes normalpris. Varens normalpris er ikke nødvendigvis den samme som den aktuelle pris på varen, hvis varen er på tilbud på vores side. Varernes normalpris kan ses inde på varen, og i kurven- ved siden af den aktuelle tilbudspris.
Hvis den aktuelle pris giver 10 % rabat ift. normalprisen, vil en rabatkode på 20 % runde rabatten op til de 20 % som koden giver. Det betyder du som opnår 20% på normalprisen, hvis din rabatkode er på 20%. Er produktet allerede nedsat med 20 % eller mere, så gives der ikke yderligere rabat ved indtastning af en rabatkode på 20 %, selvom rabatkoden står som registeret.
Der vil altid være betingelser for hver rabatkode der naturligvis også kan spille ind på indvirkningen, fx. undtagne varer. Betingelserne kan oftest ses der hvor du har modtaget din rabatkode.
Der kan kun benyttes én rabatkode pr. ordre, og de kan ikke kombineres med andre kampagner fx. personlige tilbud, gavekort eller auktionskøb.
Fragt
Ved køb for under 1000 kr.:
Køber du for under 1000 kr., koster fragten 50 kr. ved almindelig forsendelse. Ved levering af varer over en længde på 120 cm pålægges et fragtgebyr på 95 kr. for levering. Dette vil du kunne se på produktsiden.
Vi har også åbent for Click & Collect / Personlig afhentning, som kan vælges Check out. Click & Collect er muligt på vores adresse i Nordborg, denne oplyses når afhentningen aftales.
Ved køb for over 1000 kr.:
Gyvelager Design tilbyder gratis fragt på alle ordrer over 1000 kr. i hele landet til nærmeste pakkeshop.
Leveringstid:
Bestillinger foretaget inden kl. 13 på hverdage sendes som udgangspunkt samme dag, hvis ikke andet fremgår af produktsiden. I meget travle perioder som eksempelvis Black Friday og julehandelsperioden, kan man opleve forlænget leveringstid på sine ordre, selvom varen er på lager. Du kan dog fortsat forvente at modtage den inden for højst 5-7 hverdage.
De pågældende leveringsbetingelser for vores fragtleverandører vil til enhver tid være gældende.
Personlig afhentning / Click & Collect
Du vil blive kontaktet via mail ang. Afhentning af din orden efter din bestilling er godkendt. Du kan også aftale afhentning af din ordre inden bestilling ved at skrive til os i Livechat på hjemmesiden eller over Facebook beskeder eller på mail support@gyvelagerdesign.dk.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til support@gyvelagerdesign.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen.
Ved uafhentede pakker fra pakkeshop, som derfor sendes retur, bliver du pålagt at betale de omkostninger, vi har ved returneringen.
Fortrydelse af en del af købet:
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Returnering:
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur:
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, undtagen leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Dette gælder også, hvis du har betalt med gavekort.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
– Aftaler indgået på offentlig auktion.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Du bedes ikke sende varen til os uden videre, men først kontakte os på support@gyvelagerdesign.dk. Så finder vi en løsning.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi også dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine eventuelle fragtomkostninger.
Transportskader
Er emballagen eller varen mod forventning beskadiget ved modtagelse, bedes du informere os hurtigst muligt og medsende et billede. Du kan sende en mail til support@gyvelagerdesign.dk eller via vores livechat på siden eller via beskeder på Facebook. Vi anbefaler, at du gemmer den originale emballage, indtil du har tjekket varen, da varen ved en eventuel reklamation eller skade anbefales returneret i original emballage.
Fejl på siden
Skulle der være fejl på hjemmesiden, herunder prisfejl, er Gyvelager Design ikke bundet af aftalen, hvis det måtte stå køberen klart, at der er tale om en fejl. Vi gør naturligvis vores bedste for at sikre, at de ikke forekommer, og vil rette dem hurtigst muligt. I så fald kontakter vi dig.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support@gyvelagerdesign.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere ydelsen til dig. Personoplysninger videregives kun til fragtfirma, så ordren kan blive leveret.
Personoplysningerne registreres hos Gyvelager Design og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: support@gyvelagerdesign.dk
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Gyvelager Design
Mailadresse support@gyvelagerdesign.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16.11.2022